Musicologica Brunensia

Musicologica Brunensia is a peer-reviewed scholarly journal published twice a year by the Faculty of Arts, Masaryk University, Brno. It includes contributions in musicology and related disciplines. The journal develops a long tradition of Brno musicology school fostered by personal contacts with leading world scientists as were/are C. Dahlhaus, H. H. Eggebrecht, Z. Lissa, J. Tyrrell and others. Musicologica Brunensia is a continuation of periodical Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, řada hudebněvědná (H) (= Studia minora facultatis philosophicae universitatis Brunensis, Series musicologica), ISSN 0231-522X and ISSN 1212-0391, which was published from 1966 to 2008 (since 1997 also with parallel shorter title Musicologica Brunensia).

Online journal

  • Dimensions: 16 × 23, 21 × 29,7
  • ISSN: 1212-0391, 1805-4722
Web page
2024, iss. 1
5.96
Watch availability
The goods are not in stock.
2023, iss. 2
5.96
Watch availability
The goods are not in stock.
2023, iss. 1
5.96
Watch availability
The goods are not in stock.
2022, iss. 2
5.96
In stock 6 pieces.
2022, iss. 1
5.96
In stock 3 pieces.
2021, iss. 2
5.96
In stock 3 pieces.
2021, iss. 1
5.96
In stock 4 pieces.
2020, iss. 2
5.96
Watch availability
The goods are not in stock.
2020, iss. 1
5.96
In stock 4 pieces.
2019, iss. 2
5.96

Michael Beckerman: How desperate he must feel sitting there helplessly : Jews, Gypsies, Czechs... and the Chinese... from Zápisník to Terezín and Beyond ● Lubomír Spurný: Tvorba Pavla Haase v terezínském ghettu (1941–1944) ● Yvetta Kajanová: Jazz na Slovensku v období fašizmu ● Eva Vičarová; Kateřina Janíčková: Duchovní hudba a česká hudební kultura v devadesátých letech minulého století ● Petr Macek: On the project of Czech Music Dictionary of Persons and Institutions ● Petra Martinková: Financování multimediální výchovy v hudebním oboru na základních uměleckých školách ● Michaela Ratolístková: Inventáře hudební sbírky v Blížkovicích na Moravě z 18. a 19. století a jejich srovnání se současným stavem pramenů 

In stock 3 pieces.
2019, iss. 1
5.96

Jiří Zahrádka: John Tyrrell – výjimečný janáčkovský životopisec a editor ●
Geoffrey Chew: Little Bo-Peep has lost her sheep, and doesn't know where to find them : or, in search yet again of Czechness and Czech music ●
Barbo Matjaž: Slavko Osterc und Karl Reiner im Briefwechsel ●
Jernej Weiss: Changes in the music scene in Slovenia after 1918 ●
Lenka Křupková: Nucený návrat domů : k proměně reflexe Josefa Bohuslava Foerstera v prvních letech Československé republiky ●
Veronika Vejvodová: An unsuccessful rehabilitation : performances of Dvořák's Armida in 1918–38 ●
Martin Flašar, Pavel Žůrek: "Umělec nesmí nikdy ztratit odvahu, ať se děje, co se děje" : Jan Novák a Bohuslav Martinů ve světle vzájemné korespondence (1947–1959) ●
Karel Stainmetz: Karel Boženek – opavský muzikolog a muzeolog, zakladatel hudebněhistorického oddělení Slezského zemského muzea ●
Jiří Klusák: Hudební výchova na všeobecně vzdělávacích středních školách v Ostravě od 90. let 19. století do roku 1945 ●
Helena Kramářová: Die Dommusik zu St. Stephan im 18. Jahrhundert – Institutionsgeschichte ●
Helena Kramářová: Die Dommusik zu St. Stephan im 18. Jahrhundert in sozialgeschichtlicher Perspektive ●
Tsonka Al Bakri, Mohammed Mallah, Nedal Nuserat: Al Adhan : documenting historical background, practice rules, and musicological features of the muslim call for prayer in Hashemite Kingdom of Jordan ●

In stock 2 pieces.
2018, Supplementum
5.96

Die Brüder Ferdinand III. und Leopold Wilhelm, ihre Stellung zu ihrem Lehrer Giovanni Valentini, zur Dichtung und zur Musik Seifert, Herbert●
Musikbezogene Quellen aus der Korrespondenz zwischen Rom und dem Wiener Kaiserhof. Neues zu Antimo Liberati, Alessandro Stradella und anderen italienischen Musikern und Musikerinnen des Barock Deisinger, Marko●
Viva eterno Leopoldo! Italian birthday serenatas by Johann Heinrich Schmelzer Slouka, Petr●
Vienna's Ursuline Convent and the via allemagna : travel, music, letters Page, Janet K.●
Musica transalpina. Text- und Musiktransfer am Beispiel des römischen Kantaten- und Serenatenrepertoires von Antonio Caldara Zedler, Andrea; Boschung, Magdalena●
Giovanni Bononcinis Oper Muzio Scevola (1710) und Johann Joseph Fux' Festa teatrale Costanza e Fortezza (1723). Vom musikalischen Drama zur Allegorie Veselá, Irena●
Die keusche Penelope und der zornige Odysseus : Kursieren einer tragikomischen Opernhandlung zwischen Wien und Norditalien Marcaletti, Livio●

In stock 13 pieces.
2018, iss. 2
5.96

Q. in search of musicalia from the Baroque library of the Augustinian Eremites in Brno Studeničová, Hana●
Mapping the presence of Paduan repertoire in European Anthologies in the first half of the seventeenth century Comparin, Chiara●
Italian music in the 17th century in the regions of Spiš and Šariš in the evangelical churches of the Augsburg Confession Hulková, Marta●
The music collection of Johann (Ján) Kusser (1626–1695) : a Hungarian émigré in seventeenth-century Stuttgart Owens, Samantha●
Italian sacred monody north of the Alps. From Chiara Margarita Cozzolani's Scherzi di sacra melodia (1648) to Daniel Speer's Philomela angelica (1688) Kalinayová-Bartová, Jana●
Deconstructing Daniel Speer's Philomela angelica (1688) to reconstruct Chiara Margarita Cozzolani's Scherzi di sacra melodia (1648) Toffetti, Marina●

In stock 8 pieces.
2018, iss. 1
5.96

Jozef Cseres:
Zrod intermedií v díle Roberta Rauschenberga ●
Šárka Havlíčková Kysová – Helena Spurná:
Hudební divadlo Waltera Felsensteina a jeho domácí recepce ●
Slavomír Hořínka:
Interspace: vzdálenost jako kompoziční strategie●
Jan Charypar:
Náboženské motivy v tvorbě Josefa Suka●
Elena Khokhlova:
On Monotony of Opera Playbill and Underlying Economy ●
Jana Perutková:
Oratorios Performed at the Holy Sepulchre in the Bohemian Lands and Austria
in the 18th Century (Part I) ●
Adéla Procházková:
Henry Lefebvre’s Rhythmanalysis as a Tool for Comprehensive Listening
of the Cit●
Karel Steinmetz:
Ke konstituování hudební regionalistky jako legitimní dílčí muzikologické
disciplíny ●

In stock 8 pieces.
2017, iss. 1
5.96

Leigh Landy:
Finding a Way to Tie Technology, Aesthetics and Dramaturgy Together in Terms
of Experimental Sound-based Music ●
Kees Tazelaar:
Roelof Vermeulen at Philips: A Search for Space in Music ●
John Richards:
Slippery Bows and Slow Circuits●
Michal Rataj:
Everyone Can Be Composer Today – Full Stop or Question Mark?●
Zuzana Cenkerová:
Melodic Segmentation: Structure, Cognition, Algorithms ●
Martin Flašar:
Technology or Theology? Music Beyond Technology ●
Vladimír Fulka:
Arnold Schönberg and Musica Artificiosa. A Rationality in the Musical
composition ●
Branko Ladič:
Music by František Škvor for the Karol Plicka’s film The Earth Sings –
the Beginning of Slovak National Music?●

In stock 6 pieces.
2017, iss. 2
5.96

Stanislav Tesař:
Fukačův příspěvek k helfertovskému konceptu intelektualizace hudební výchovy ●
Miloš Štědroň:
Versuch über Fukač ●
Stanislav Bohadlo:
Diachronně synchronní kontinuum-diskontinuum jako východisko, metoda i cíl
Fukačovy hudební historiografie aneb definice není nikdy definitivní ●
Jana Perutková:
Fukačovy výzkumy v oblasti staré hudby jako inspirace pro dnešek ●
Petr Macek:
Music Lexicographer Jiří Fukač and the Brno School of Music Lexicography ●
Viktor Pantůček:
...ten, kdo si je svou kulturní identitou jist, si může zahrávat i s pravidly kulturní hry...
Metainspirace Jiřím Fukačem ●
Sofija Čolović:
Mezinárodní hudebněvědné kolokvium v Brně v období 1966–1976●

In stock 7 pieces.
2016, iss. 2
5.96

Jindřiška Bártová:
„Co zla již natropila tato domnělá ideovost!“ Změna kritických postojů
Vladimíra Helferta po přesídlení z Prahy do Brna ●
Stanislav Bohadlo:
Sporckovské burlesky v Kuksu: Spinckonarto (1727); Asterea, Tamerlan und Bajazet
(1730); Romanische Lucretia 1732 ●
Danuta Hudecová – Petr Ch. Kalina:
Leoš Janáček’s interpretation and misinterpretation of Dostoyevsky’s
The House of the Dead ●
Jana Kalinayová-Bartová:
Philomela angelica Daniela Speera – k neznámemu dielu známeho hudobníka ●
Helena Kramářová:
Die Figuralmusik in Hrabyně um die Wende des 19. Jahrhunderts –
Hrabiner Inventare●
Petr Macek:
Vladimír Helfert a jeho působení na Masarykově univerzitě●

In stock 4 pieces.
2016, iss. 1
5.96

Marc Desmet:
“Ut omni tempore inservire queant...”. A Reflection on the Structure
of Jacobus Handl’s Opus musicum and its Association with a Liturgical Context●
Jan Baťa:
Remarks on the Festivities of the Order of the Golden Fleece in Prague (1585) ●
Jan Bilwachs:
Die Konkordanzen der Carl Luythons Motetten Bellum insigne
und Festa dies hodie●
Stanislav Červenka:
Die einstimmigen lateinischen Messgesänge in der Reformations- und
Gegenreformationszeit in Mähren und deren liturgischer Betrieb●
Marta Hulková:
Die Messen im Tabulaturbuch von Johann Plotz und ihre Verwendung in der Liturgie
des evangelischen Gottesdienstes●
Gábor Kiss:
Mixing Local and Regional, Traditional and Non-traditional Elements: the Case
of the Graduale Wladislai●

In stock 4 pieces.
2015, iss. 2
5.96
Watch availability
The goods are not in stock.
2015, iss. 1
5.96
Watch availability
The goods are not in stock.
2014, iss. 2
5.96

Hermann Jung: Die Passion Christi als musikalische Meditation. Text, Bildgestalt und Symbolik
bei Dieterich Buxtehude, Heinrich Ignaz Franz Biber und Heinrich Schütz ●
Karel Steinmetz: Ostravská léta německého skladatele, dirigenta a hudebního pedagoga
Antona Aicha (1913–1945) ●
Jana Perutková: K výzkumu výměny hudebnin mezi hrabětem z Questenbergu
a jeho aristokratickými přáteli●
Lubomír Spurný: Czech Music Semiology●
Vít Aschenbrenner: Orte von Musikveranstaltungen bei Klattauer Seminaristen im 18. Jh. –
ein Beitrag zu Raumaspekten der Musikinterpretierung bei den Jesuiten●
Kimberly Beck: Blending the secular and sacred: instrumental textures in seventeenth-century
worship .●
Zuzana Derflerová Brázdová – Martin Celhoffer: Thomas Weelkes a jeho madrigal As Vesta
was from Lathmos hill descending .●

In stock 3 pieces.
2014, iss. 1
5.96

Jiří Sehnal: Frömmigkeit und Musik .●
Theophil Antonicek: Frömmigkeit – Pietas .●
Johann Herczog: Spiritualität, Dichtung und Komposition. Die variablen Entwicklungsebenen
des italienischen Oratoriums .●
Marko Deisinger: Wiener Aufführungen von Oratorien aus Ober- und dem nördlichen
Mittelitalien 1665–1705. Zur höfischen Oratorienpflege unter den Habsburgern
Eleonora II. und Leopold I.●
Johannes Prominczel: Die so genannten Sepolcri von Marc’Antonio Ziani ●
Anna Ryszka-Komarnicka: Arcangelo Spagna’s “perfetto melodramma spirituale”
as seen on the example of two versions of his oratorio based on the Book
of Judith ●
Andrea Zedler und Magdalena Boschung: „per l’allusione alle correnti cose d’Italia“
Antonio Caldaras römische Weihnachtskantaten für Papst und Fürst ●
Thomas Hochradner: Von zaghaftem Nachhall. Zur Rezeptionsgeschichte der Oratorien
von Johann Joseph Fux .●

In stock 3 pieces.
2013, iss. 2
5.96

Jitka Bajgarová: Litoměřice jako hudební centrum severních Čech kolem roku 1900.
Česko-německé „Stýkání a potýkání“●
Martin Celhoffer: Systema v De institutione musica – propojení aritmetiky,
geometrie a hudby ●
Jozef Cseres: Hlas a gesto v operách Harryho Partcha a Johna Zorna ●
Aleš Filip: Maxův cyklus obrazových fantazií k hudebním skladbám ●
Petr Ch. Kalina, Zuzana Šalplachtová: Hudební aktivity Ukrajinců v meziválečném Brně ●
Jiří Kopecký: Co může slyšet naše ucho? ●
Lenka Křupková: Obraz publika městského divadla v Olomouci ●
Kateřina Smékalová: Hynek Bím – Sbírka duchovních písní z Vnorov ●
Lubomír Spurný: Mikrotonální Hába: Pět poznámek k Hábovu kompozičnímu stylu ●
Karel Steinmetz: Skladatel Jan Vičar a analýza jeho folklorního triptychu pro smíšený sbor●

In stock 2 pieces.
2013, iss. 1
5.96

Silvie Adamová: Okolnosti vzniku Svazu českých skladatelů a koncertních umělců
a jeho brněnské pobočky ●
Jindřiška Bártová: Některá specifika brněnského hudebního života ve 2. polovině 20. století
aneb existovala brněnská kompoziční škola?●
Jozef Cseres: Operné multimédiá Střeženého Parnassu ●
Charris Efthimiou: About the instrumentation of bass and melody line in Leoš Janáček’s
Sinfonietta and Mládí ●
Štěpán Filípek, Michal Indrák: Smyčcové kvartety Miloslava Ištvana: prezentace
výsledků výzkumu ●
Martin Flašar: Jan Novák, Jiří Trnka a jejich Kybernetická babička ●
Libuše Janáčková: „Jsem rád, že noty budou v pořádku.“ Leoš Janáček a Břetislav Bakala –
vzájemný vztah dvou umělců ●

In stock 2 pieces.
2012, iss. 2
5.96

Martin Celhoffer: Approaching Bartok’s Notation In Terms Of Authenticity ●
Jozef Cseres: Skladanie diferencií alebo Hudba medzi●
Martin Flašar: Smyčcové kvartety Jana Nováka ●
Jana Horáková: Softwarové umění: programování excesu●
Petr Ch. Kalina: Pražské působení ukrajinského muzikologa Fedora Steška ●
Petr Macek: Populární hudba a jazz v české poválečné hudební publicistice ●
Vladimír Maňas: Inventář hudebnin farního kostela v Novém Jičíně z roku 1630●
Lubomír Spurný: Heinrich Schenker: teoretik a editor●
Jiří Vysloužil: K Husově komponování s dvanáctitónovou řadou●
Jiří Zahrádka: Ke genezi Janáčkova smyčcového kvartetu „Listy důvěrné“ ●
Adam Židek: Bronislaw Huberman●

In stock 3 pieces.
2012, iss. 1
5.96

Magdalena Walter-Mazur: An Eight-Part Manuscript L 1643 from the Collection
of the Diocesan Library in Sandomierz and it’s Provenance●
Michaela Freemanová: The Moravian Monasteries of the Order of brothers Hospitallers
and their Music Collections ●
Robert G. Rawson: ‘Ab unisonis’ – musical textures and genres and the echoes
of paraliturgical practices ●
Hermann Jung: Robert Schumann und das „Requiem“: Zum Wandel von Liturgie,
Gattungsgeschichte und Aufführungspraxis in der ersten Hälfte
des 19. Jahrhunderts●
Marie Škarpová: J. A. Comenius, F. Bridelius und Konzepte der böhmischen hymnographischen
Tradition in der Mitte des 17. Jahrhunderts ●
Tomáš Slavický: Die Weihnachtslieder von Fridrich Bridelius und ihre Rezeption
in 17. – 19. Jahrhundert●
Elisabeth Fritz-Hilscher: Kaiserstil? Überlegungen zum Konnex zwischen Zeremoniell
und höfischer Musikproduktion am Hof Karls VI●
Alison J. Dunlop: Forgotten Musicians. Documenting Musical Life at the Viennese Imperial
Court in the Eighteenth Century●

In stock 3 pieces.
2011, iss. 1-1
7.15

Petr Macek, Brno : Jaroslav Střítecký at 70 ●
Kristýna Celhofferová: Výběrová bibliografie prací Jaroslava Stříteckého ●
Stanislav Bohadlo: Questenberg a Sporck – oddělené a nezávislé barokní hudební subkultury
na Moravě a v Čechách? ●
Petr Bubeníček: Krajina v literatuře a ve filmu: k proměnám narativního prostoru●
Martin Celhoffer: Hudba, animus a proporce v kontextu Marchettova Lucidaria,
aneb „svůdné mámení sirén“ ●
Kristýna Celhofferová: Adornova [Pravda o švadlenkách] a sublimace v české archaické
úzkosti ●
Moritz Csáky (Wien): Zentraleuropa – Kultur – Musik ●
Zbyněk Fišer: Anonymní samizdatové edice v Brně mimo okruhy disentu: stručný popis
vybraných aktivit z 80. let dvacátého století ●
Martin Flašar: Jana Nováka hra se skleněnými perlami: skladatel a řadové techniky●

In stock 3 pieces.
2010, iss. 1-1
9.93

Petr Macek, Brno – † Ivan Poledňák, Praha: Stanislav Tesař at 70 – Selected Bibliography
of the work of Stanislav Tesař●
Theophil Antonicek, Wien: Musiker aus den Böhmischen Ländern in der Förderung
durch das K.K. Ministerium für Cultus und Unterricht ●
Jindřiška Bártová, Brno: Činnost sdružení Camerata Brno v závěrečné fázi jeho existence●
Michael Beckerman, New York: Garlic Soup and Zimmermann’s Festschrift ●
Stanislav Bohadlo, Kuks: Sporckovská „obecná nota“. Rozhovor mezi Poustevníkem
a Dvořanem na Bonreposkou árii ●
Alena Burešová, Olomouc: Proměny odkazu Františka Lýska●
Martin Celhoffer, Brno: jako problém tonality ●
Petr Daněk, Praha: Partes rozličných autorův starých aneb výsledky práce semináře renesanční
a raně barokní hudby na UK FF v Praze (1991–2010) ●
Martin Flašar, Brno: Jan Novák: Musica poetica Latina. Od nesmrtelnosti jazyka
k nesmrtelnosti hudby?●
Markéta Hallová, Praha: Vzpomínka na Tesařova ředitelská léta v Muzeu české hudby
v Praze●

In stock 3 pieces.
SPFFBU Řada hudebněvědná. H 42-43 (2009)
5.96

Mark Audus (Nottingham): Reconstructing the 1904 Její pastorkyňa: An Introduction
to the Sources, Methods and Results●
Geoffrey Chew (Egham/Brno): Jenůfa as a Social Document●
Věra Vysloužilová (Brno): Zum Problem des Librettos zu Leoš Janáčeks Oper Osud●
Jiří Zahrádka (Brno): Výlety páně Broučkovy – vývoj dramaturgické koncepce opery●
Svatava Přibáňová (Brno): K libretu Lišky Bystroušky ●
Lenka Křupková (Olomouc): Zur Dramaturgie von Janáčeks Libretto zu der Oper Die Sache
Makropulos●

In stock 5 pieces.
SPFFBU Řada hudebněvědná. H 41 (2006)
10.33

Antonicek, Theophil (Wien): Musik und Theater bei den Krónungsfeierlichkeiten
in Prag 1627●
Bártová, Jindřiška (Brno): Interpret Janáčkova sborového díla Josef Veselka a genealogická
sonda do problematiky vztahu Veselka - Janáček ●
Bohadlo, Stanislav (Kuks): První barokní opera (1627), sepolcro či oratorium (1628) v Praze?
LA MADDALENA. Composizione Sacra di Giovan Battista Andreini Fiorentino.
Více než jen recenze sborníku●
Drlíková, Eva (Brno): Jak se stal Janáček sousedem-akademikem●
Hoffmann - Kroper, Andreas (Černotín): Zugabe! Zugegeben, ganz daneben! ●
Horáková, Jana (Brno): 85 let Čapkových Robotů a jejich proměn ●
Chew, Geoffrey (London - Brno): Is Leoš Janáček 's Příhody Lišky By stroušky a Rejection
ofa Romantic Lie? ●
Macek, Petr (Brno): Působení Karla Vetterla v brněnském rozhlase ●
Nechutová, Jana (Brno): Něco o hudbě a něco navíc z,,Hovorů o zázracích " Caesaria
z Heisterbachu●

In stock 8 pieces.
SPFFBU Řada hudebněvědná. H 38-40 (2005)
11.80

Petr Macek, Brno – Ivan Poledňák, Praha / Olomouc: In memoriam on the seventieth birthday
of Jiří Fukač●
Petr Macek, Brno: Výběrová bibliografie prací Jiřího Fukače – Selected bibliography
of the Work of Jiří Fukač●
Ivan Poledňák, Praha / Olomouc: Dvě kapitolky o Jiřím Fukačovi ●
Rudolf Pečman, Brno: Begegnungen mit Jiří Fukač●
Gerd Rienäcker, Berlin: Über Jiří Fukač ●
Manfred Schubert, Berlin: „Alles noch richtig komponiert!“●

Theophil Antonicek, Wien: Ein Musikhistoriker und die Musik seiner Zeit. Guido Adler
zwischen horror und amor ●
Jindřiška Bártová, Brno: Brněnská kompoziční tvorba a její reflexe v šedesátých letech
(Hommage à Jiří Fukač) ●

In stock 3 pieces.
SPFFBU Řada hudebněvědná. H 36-37 (2003)
2.90

Rudolf Pečman: Výběrová bibliografie prací Rudolfa Pečmana 1992-2001 ●
Rudolf Pečman: C. Ph. E. Bach und die Affektenlehre (Bemerkungen zur
Aufführungspraxis) ●
Jiří Fukač: Inventing Eastern roots ●
Miloš Štědroň : Janáček and the paraphrase of operetta music? Marginalia
on a passage in the fourth movement of Janáček's Second String Quartet
'Intimate Letters' that could seem to be suspicious for serving as a 'mockery
of the banal' ●
Mikuláš Bek : Nejedlý contra Janáček: The Controversy concerning Modern
Czech Music ●
Andreas Krflper : Einige Bemerkungen zu Mozarts Zauberflöte ●
Jana Perutková : Jaroměřice nad Rokytnou: Städtisches und Höfisches
in westmährischer Provinz●
Lucie PeKšková : Joseph Haydn: Armida●

In stock 3 pieces.
SPFFBU Řada hudebněvědná. H 33 (1998)
2.10

Jiří Fukač : Autonomie — funktionale Heteronomie: veraltete Kategorien?
(Zu einigen Problemen der musikbezogenen Medienforschung)●
Geoffrey Chew — Robert Vilain : Evasive Realism: Narrative Construction
in Dostoyevsky's and Janáček 's 'From the House of the Dead' ●
Pavel Kurfürst : Saiteninstrumente mit Zusatzvorrichtungen und -mechanismen ●
Rudolf Pečman : Händel-Rezeption in den böhmischen Ländern im 19. Jahrhundert●
Jarmila Procházková : Leoš Janáček and Military Music ●
Bořivoj Srba : Alfred Radok und sein „Spiel über Liebe und Tod" (Zum Problem
der lyrischen Subjektivierung des Wirklichkeitsbildes
in einem Inszenierungswerk)●
Miloš Štedroň — Dušan Šlosar : Hudební termíny ve slovníku Tomáše Rešela●

In stock 4 pieces.
SPFFBU Řada hudebněvědná. H 32 (1997)
2.10

Olga Settari: The aesthetic views of music of Descartes and Comenius●
Miroslava Orlová . Das Musiktheater in Brünn im 18. Jahrhundert.
Ein Singspiel von F. J. Gossec ●
Rudolf Pečman: Joseph Preiss und seine Pastorellen ●
Pavel Kurfürst . Tenorové housle (druhá existence v českých zemích) ●
Jiří Vysloužil: Deux chapitres sur la poetique musicale de Bohuslav Martinů ●
Petr Macek: Die tschechische Masikpublizistik 1945-69 im Lichte der semantischen
Textanalyse●
Jiří Fukač: Popmusik als Gegenstand derMusikforschung? ●
Simona Romportlová: The reflection of the monastical music in Czech musicology
of the twentieth century — the select bibliography●
Bořivoj Srba: Nedivadlo Ivana Vyskočila●

In stock 1 piece.
SPFFBU Řada hudebněvědná. H 31 (1996)
2.10

Rudolf Peiraan : Schloß Jaromefice und seine Musikkultur im 18. Jahrhundert
(EuropäischerGeist in einem mahrischen Kulturzentrum.●
Theodora Strakova : Die Questenbergische Musikkapelle und ihr Repertoire ●
Jana Perutkovä : Einige Bemerkungen zur Míčas Opera serenada
Der glorreiche Nahmen Adami ●
Elisabeth Th. Hilscher: F. V. Mfcas Fastenoratorium von 1727 und die Wiener
Sepolcro-Tradition●
Andreas Kröper : Die Jaromeficer Schloßkapelle im Spiegel ihrer Zeit ●
Ondfej Macek : Die Besonderheiten der Besetzung der italienischen Opemorchester
im 18. Jahrhundert und ihre mögliche Einflüsse in böhmischen Ländern ●
Helena Kazärovä : Die Tanzkultur auf dem Schloß in Jaromefice zur Zeit
des J. A. Questenberk ●
Miloš Štědroň : Cantilenae Diversae ●

In stock 4 pieces.
SPFFBU Řada hudebněvědná. H 30 (1995)
2.10

Pavel Kurfürst : Křídlo — Ala●
Jiří Sehnal: K dějinám varhan a hudby v Mikulovi ●
Rudolf Pečman: Die Musik im Faust●
Jana Dvořáková : Jan Nepomuk August Vitásek (1770-1839) — významný český
hudebník první poloviny 19. století ●
Bořivoj Srba : Jevištní výpravy na scénách Královského zemského českého divadla
v období jeho „prozatímnosti" 1862-1883 ●
Miloš Štědroň : Janáčkova metodika — některé specifické rysy ●
Jiří Fukač: Musik und die Machtstrukturen (Mit besonderer Berücksichtigung
der tschechischen Musikkultur von Heute) ●
Jiří Vysloužil : Das Fragen nachdem „Neuen" und dem „Alten" in der Musik ●

In stock 4 pieces.
SPFFBU Řada hudebněvědná. H 29 (1994)
2.10
In stock 4 pieces.

No item matches your selection.