Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky
Šalamounová Zuzana, Slavík Jan, Janík Tomáš, Mužík Vladislav, Janko Tomáš, Lokajíčková Veronika, Lukavský Jindřich, Minaříková Eva, Sliacky Jiří, Šebestová Simona, Vondrová Naďa, Zlatníček Pavel
Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů. Programově je vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky – s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku, resp. zvažuje a zdůvodňuje alternativy. S cílem nabídnout učitelům postup umožňující zlepšovat výuku na základě její reflexe je zde představena metodika rozvíjející hospitace a metodika AAA (anotování, analyzování a alterování výukových situací). Jejich princip je ilustrován na didaktických kazuistikách za různé obory s perspektivou nad-oborového zobecnění. Autoři věří, že kniha otevírá cestu k reflektovanému rozvíjení kvality výuky a výhledově snad i k nové (produktivní) kultuře vyučování a učení.
- Vazba: E-kniha
- Vydavatel: Masarykova univerzita
- Obor: Pedagogika
- Jazyk: čeština
- Rok vydání: 2016
- Edice: Syntézy výzkumu vzdělávání
- Kolekce (knihy): Munispace
- Pracoviště: Pedagogická fakulta
- Počet stran: 434
- ISBN: 978-80-210-8258-8