Mediální integrace národa v době globalizace
Kniha se věnuje úloze masových médií v procesech konstrukce národní identity. V první části práce se autor soustředí na prezentaci vybraných mechanismů národně integračního působení masových médií, z nichž některé dále empiricky zkoumá v rámci případové studie českého televizního zpravodajství. Druhá část knihy se zaměřuje především na analýzu diskurzu mediálního imperialismu jako specifického typu přístupu k otázce globalizace. S pomocí řady teoretických prací i empirických údajů z různých částí světa se autor pokouší odhalit neadekvátnost tohoto paradigmatu, přehlížejícího dynamiku globálního mediálního trhu v posledních desetiletích, ale také očividnou rezistenci publika vůči importovanýcm produktům a tendenci preferovat spíše lokální/národní mediální obsahy.
- Vazba: Brožovaná
- Vydavatel: Masarykova univerzita
- Obor: Sociologie
- Jazyk: čeština
- Rok vydání: 2007
- Edice: EDIS
- Pracoviště: Mezinárodní politologický ústav
- Počet stran: 197
- Rozměry: 14,8 x 21
- ISBN: 978-80-210-4376-3