Motivace k učení se němčině v kontextu výuky cizího odborného a akademického jazyka
Kniha se zabývá tématem motivace k učení se němčině, které je zasazeno do kontextu výuky cizího odborného a akademického jazyka. Teoreticky se práce opírá zejména o Gardnerovu teorii motivace, teorii sebeurčení a atribuční teorii. Výzkum proběhl v prostředí výuky cizího odborného a akademického jazyka na Masarykově univerzitě v Brně, kde jsou studenti všech nefilologických oborů povinni složit v rámci studia zkoušku z jednoho cizího odborného a akademického jazyka. Výzkumný design sestával z kvantitativní a kvalitativní fáze. Srovnání výsledků obou výzkumných fází prokázalo shodu téměř u všech vytvořených motivačních identifikátorů, přičemž jako naprosto zásadním právě pro motivaci k učení se odborné a akademické němčině se ukázal zejména motiv relevance.
- Vazba: Brožovaná
- Vydavatel: Masarykova univerzita
- Obor: Pedagogika
- Jazyk: čeština, němčina
- Rok vydání: 2017
- Edice: Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe
- Pracoviště: Pedagogická fakulta
- Počet stran: 251
- Rozměry: 15,8 × 22,5
- ISBN: 978-80-210-8782-8