Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu jako nástroj didaktické transformace
Publikace se zaměřuje na problematiku nonverbálních prvků v učebnicích zeměpisu pro základní školy a jejich hodnocení z hlediska potenciálu napomáhat při porozumění učivu. Východiskem je předpoklad, že efektivní fungování nonverbálních prvků jako didaktických prostředků může být posíleno jejich odpovídajícím ztvárněním. K vysvětlování je přistupováno z hlediska teorie učebnic a prostřednictvím konceptů didaktické transformace a zprostředkovávání vzdělávacího obsahu. Jádrem publikace je představení výzkumu, který se zaměřoval na posuzování typů nonverbálních prvků v učebnicích zeměpisu. Kromě toho bylo zjišťováno žákovské hodnocení kvalit nonverbálních prvků. Výsledky výzkumu odpovídají na otázky týkající se didaktické vybavenosti současných českých učebnic zeměpisu pro základní školy.
- Vazba: E-kniha
- Vydavatel: Masarykova univerzita
- Obor: Pedagogika
- Jazyk: čeština, angličtina
- Rok vydání: 2013
- Kolekce (knihy): Munispace
- Pracoviště: Pedagogická fakulta
- Počet stran: 0
- ISBN: 978-80-210-6400-3