Rozumově nadaní studenti s poruchou učení
Cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu
Publikace se věnuje problematice souběhu rozumového nadání a poruchy učení u středoškolských a vysokoškolských studentů. Kromě obecného vhledu zacíleného na problematiku formování nadání v období adolescence a rané dospělosti se zaměřuje především na otázky související s úspěšným překonáváním školního znevýhodnění těchto studentů, jež souvisí s jejich poruchou učení. Na konkrétních příkladech výpovědí nadaných studentů s tzv. dvojí výjimečností ukazuje, které faktory a podmínky mohou vést k úspěšné kompenzaci jejich specifických handicapů a souběžně k rozvoji nadání a naopak, které skutečnosti jsou v tomto procesu rizikové. Zvláštní pozornost věnuje kompenzačním strategiím, které tito studenti používají, otázkám spojeným s motivací, porozuměním a přijetím dvojí výjimečnosti, ale i problematice emoční podpory těchto studentů ze strany rodičů a učitelů.
- Vazba: Brožovaná
- Vydavatel: Masarykova univerzita
- Obor: Pedagogika, Psychologie, Sociologie
- Rok vydání: 2014
- Pracoviště: Fakulta sociálních studií
- Počet stran: 142
- Rozměry: 14 × 20
- ISBN: 978-80-210-7520-7