Studia Paedagogica

Poslední kusy U nás rozebráno

Studia paedagogica jsou recenzovaným vědeckým časopisem vydávaným Filozofickou fakultou Masarykovy univerzity, redakce časopisu sídlí na Ústavu pedagogických věd. Studia paedagogica přinášejí původní příspěvky týkající se vzdělávání, výchovy a učení ve všech sférách života společnosti. Jde o stati teoretického, ale především empirického charakteru – cílem časopisu je publikovat výsledky výzkumů realizovaných na českých i zahraničních vědeckých pracovištích. Klademe důraz na původnost a originalitu publikovaných výzkumů, přičemž vytváříme prostor jak pro etablované odborníky, tak pro začínající autory v počátečních fázích akademické dráhy. Těm nabízíme možnost publikovat v sekci Studentské práce a intenzivní lektorskou podporu při přípravě textu.

Časopis online

  • Rozměry: 16 × 24
  • ISSN: 1803-7437
Webová stránka časopisu
2022, č. 3
100,00

Klára Šeďová: Čas na změnu ● Jan Slavík, Kateřina Dytrtová, Ondřej Hník, Lucie Jakubcová, Alena Nohavová, Veronika Rodová, Věra Uhl Skřivanová: Klíčová kompetence (nejen) pro umělecké obory v evropském kurikulu : analytické vysvětlení ● Markéta Filagová: Základná škola ako perlorodka : prípadová štúdia prevzatia a spracovania národného testovania školskými aktérmi ● Marek Bula, Jan Nehyba: Charakteristika a efekt programů na podporu well-beingu ve vzdělávání adolescentů : přehledová studie ● Renata Mlčáková, Jaromír Maštalíř, Kateřina Lukášová: Hodnocení čtení písmen s využitím metody TETRECOM založené na technologii eye tracking u začínajících školáků v základní škole a v základní škole logopedické ● Hana Voňková, Ondřej Papajoanu, Martin Boško: Heterogenita ve způsobu odpovídání na dotazníkové položky u českých žáků v PISA 2012 : analýza dle kraje, typu a velikosti školy ●
Radka Smith Slámová: Nesouzníme s "běžnou školou": rodičovská volba základní školy v kontextu souladu rodinného a institucionálního habitu

Skladem 5 kusů.
2022, č. 2
100,00

Kari Smith, Karla Brücknerová: Rethinking the Essential Questions in Higher Education ● Tomáš Lintner, Klára Šeďová: Aiming for Active Student Participation in Online University Lessons: A Case Study of Two Teachers During Emergency Remote Teaching ● Marta Mateus de Almeida, Joana Viana, Mariana Gaio Alves: Exploring Teaching Conceptions and Practices: A Qualitative Study with Higher Education Teachers in Portugal ● Sami Lehesvuori, Laura Ketonen, Markus Hähkiöniemi: Utilizing Informal Formative Assessment and Dialogicity during Reflections on Educational Dialogue in Mathematics ● Nicol Dostálová, Libor Juhaňák, Lukáš Plch: A Narrative Review of Eye-Tracking Research on Self-Regulated Learning from Multimedia Learning Materials in Higher Education ● Jaroslav Říčan, Roman Kroufek: Factor Structure of a Self-Report Questionnaire Determining the Epistemic Beliefs of Primary School and Kindergarten Student Teachers in the Science Domain ●
Barbora Nekardová: The Role of Peer Learning among University Teachers in Integrating Digital Technologies into Higher Education Teaching

Skladem 5 kusů.
2022, č. 1
100,00

Roman Švaříček: Věda je jen jedna ● Lenka Pavlasová, Jarmila Robová, Klára Uličná, Naďa Vondrová, Jana Stará, Magdalena Novotná: Vliv přípravného studia učitelů na rozvoj jejich profesního vidění ● Zuzana Šalamounová: Základní školy v procesu adaptace na výuku na dálku : vícepřípadová studie ● Martin Majcík: Produktivní práce učitele s žákovskou chybou při komunikaci s celou třídou ● Hynek Cígler, Stanislav Ježek, Jan Širůček, Lenka Lacinová: Hodnocení bakalářských prací jako přijímací kritérium do navazujícího magisterského studia : psychometrická kazuistika ● Jakub Pivarč: Psychometrické vlastnosti dotazníku The Teacher Efficacy for Inclusive Practices (TEIP) : adaptace české verze škály u učitelů mateřských škol ● Erik Šejna: Postoje žáků nižšího sekundárního vzdělávání k homosexualitě

Skladem 3 kusy.
2021, č. 4
100,00

Kristin Vanlommel, Milan Pol: Editorial ● Ellen B. Mandinach, Jo Beth Jimerson: Data ethics in education: a theoretical, practical, and policy issue ● Jana Groß Ophoff, Christina Egger: Assessment of German and Austrian students' Educational Research Literacy: validation of a competency test based on cross-national comparisons ● Kristin Vanlommel, Elke Pepermans: Validation of the Teacher Decision-Making Inventory (TDMI): measuring data-based and intuitive dimensions in teachers' decision Process ● Gila Gutwirth, Evelyn Goffin, Jan Vanhoof: Sensemaking unraveled: how teachers process school performance feedback data ● Roos Van Gasse, Martine Mol: Student guidance decisions at team meetings: do teachers use data for rational decision making? ● Henning Fjørtoft, Elin Bø Morud: Assessment decision making in vocational education and training ● Venesser Fernandes: Exploring leadership influence within data-informed decision-making practices in Australian independent schools

 

Skladem 3 kusy.
2021, č. 3
100,00

Tereza Češková: (Klíčové) kompetence v českém vzdělávání: Proč si navzájem nerozumíme? ● 
Ondřej Papajoanu, Hana Voňková, Kateřina Vlčková: Motivace k učení se angličtině ve vztahu ke známkám a studijním aspiracím u žáků základních škol ● 
Klára Šeďová, Barbora Nekardová, Katarína Rozvadská: Výzva, nebo nemožná mise? Tranzice k online výuce v době pandemie covid-19 očima vysokoškolských učitelů ● 
Oto Polouček, Jiří Zounek: Vzdělávací systém a československá verze přestavby (1987–1989): analýza, kritika a návrhy na reformy v kontextu ideologie a krize ● 
Zora Syslová, Eva Nováková, Veronika Najvarová: Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školách ● 
Petr Soukup, Petr Trahorsch, Vlastimil Chytrý: Míry věcné významnosti s intervaly spolehlivosti a ukázky jejich využití v pedagogické praxi ● 
Daniela Šimková: Co budeme dělat zítra? Pokusíme se přežít! Vzdělávání doma v době koronavirové pandemie z perspektivy matek

 

Skladem 1 kus.
2021, č. 2
100,00

Femke van der Wilt, Dominik E. Froehlich, Chiel van der Veen: The Role of Language Competence in Building Peer Relationships in Early Childhood: A Social Network Perspective ● 
Stephen MacGregor, Chris Brown, Jane Flood: Exploring the Role of Positive Leadership for Mobilizing Innovative Practices: A Social Network Approach ● 
Tomáš Lintner, Zuzana Šalamounová: Classroom Space and Student Positions in Peer Social Networks: An Exploratory Study ● 
Dominik E. Froehlich, Simon Beausaert, Mien Segers: Similarity-Attraction Theory and Feedback-Seeking Behavior at Work: How Do They Impact Employability? ● 
Jennifer M. Langer-Osuna, Rosa Chavez, Faith Kwon, Jim Malamut, Emma Gargroetzi, Kimiko Lange, Jesse Ramirez: “I’m Telling!”: Exploring Sources of Peer Authority During a K-2 Collaborative Mathematics Activity ● 
Kateřina Lojdová, Kateřina Vlčková, Jan Nehyba: Stories of Teachers’ Identity: Between Personal and Professional Experience ● 
María Angélica Mejía-Cáceres, Laísa Maria Freire: Influences of Educational Policy on the Pre-Service Education of Teachers in Science and Environmental Education: A Latin American Context

Skladem 6 kusů.
2021, č. 1
100,00

Irena Smetáčková, Stanislav Štech: Obavy rodičů žáků 1. stupně základních škol: co ukázalo uzavření škol? ●
Zuzana Šalamounová, Jana Navrátilová: Žáci jako spolužáci: participace žáků na výukové komunikaci v kontextu jejich vlivu ve třídě ●
David Macek, Michal Jabůrek, Edita Chvojková, Šárka Portešová: Problematika měření socio-emočních schopností u dětí: srovnatelnost faktorové struktury posuzovací škály mezi otci, matkami a pedagogy ●
Jan Kalenda: Tři vlny: vývoj teorií účasti dospělých ve vzdělávání (1960 až 2019) ●
Karla Brücknerová:Jak poznáme kvalitní kombinované studium? Pilíře kvality v hodnocení zralými studenty ●
Kateřina Zábrodská, Jiří Mudrák, Eva Rozumová, Lea Takács: Očekávání úspěchu, hodnota výkonu a seberegulace: typologie výkonové motivace studentů pedagogických oborů založená na klastrové analýzedotazníku motivace k výkonu

Skladem 3 kusy.
2020, č. 4
100,00

Nicole Tieben:Ready to Study? Academic Readiness of Traditional and Non-Traditional Students in Germany ● 
Tobias Brändle, Jessica Ordemann:Same Same but Different? Non-Traditional Students and Alumni in Germany ● 
Albert Sánchez-Gelabert:Non-Traditional Students, University Trajectories, and Higher Education Institutions: A Comparative Analysis of Face-to-Face and Online Universities ● 
Pedro Carreira, Ana Sofia Lopes: Mature vs Young Working Students: Similarities, Differences,and Drivers of Graduation and Dropout ● 
Karla Brücknerová, Katarína Rozvadská, Dana Knotová,Libor Juhaňák, Milada Rabušicová, Petr Novotný:Educational Trajectories of Non-Traditional Students:Stories Behind Numbers ● 
Leanete Thomas Dotta, Carlinda Leite, Amélia Lopes:Entering Higher Education After 30: What Can Be Learned from Biographical Narratives of Non-Traditional Students ● 
Josef Malach, Dana Vicherková, Tomáš Barot:Locus of Control Analysed with Regards to Non-Traditional Tertiary Students of Education ● 
Agnieszka Bron, Camilla Thunborg: Struggles in Becoming Employable: Non-Traditional Student Narratives of the Transition from Higher Education to Working Life in Sweden ● 
Katarína Rozvadská:Identity Struggles of Adult Returners

Skladem 3 kusy.
2020, č. 3
100,00

Roman Švaříček, Jana Straková, Cyril Brom, David Greger, Tereza Hannemann, Jiří Lukavský: Spolupráce rodiny a školy v době uzavřených základních škol
● Jana Straková, Jaroslava Simonová: Vztah akademické marnosti a výsledků žáků: různé mechanismy pro matematiku a čtenářskou gramotnost
● Michal Šimáně, Lenka Kamanová: Přijímací řízení na středních odborných školách v období socialistického Československa
● Gábor Halász: Individuální inovační chování a charakteristika pracoviště: potenciál výzkumu inovací ve vzdělávání
● Šárka Portešová, Michal Jabůrek, Martin Tancoš, Edita Chvojková, Simona Válková: Shoda pedagogické nominace a skupinového testu inteligence při skríningu intelektového nadání – sonda do problematiky

Skladem 3 kusy.
2020, č. 2
100,00

Lejf Moos: Discourses on Governance of the Teaching Profession
● Vasileios Symeonidis, Nelly Stromquist: Teacher Status and the Role of Teacher Unions in the Context of New Professionalism
● František Tůma, Michaela Píšová, Monika Černá: Eroding Trust in Teacher Professionalism: An Ethnomethodological Analysis of Radio Interviews with Czech Experts on Education
● Elien Sneyers, Jan Vanhoof, Paul Mahieu: Bias in Primary School Teachers’ Expectations of Students? A Study of General and Specific Bias Towards SES, Ethnicity and Gender
● Branislav Pupala, Ondrej Kaščák, Michal Rehúš: Teachers for Slovakia: Tensions in the Profession
● Jessica Holloway: Aligning Teacher Preparation, Professional Development and Evaluation: The Orthodoxy of TAP Teachers and Teaching
● Janet Orchard, Lucy Kelly, Carrie Winstanley: ‘Head’ and ‘Heart’ Work: Re-Appraising the Place of Theory in the ‘Academic Dimension’ of Pre-Service Teacher Education in England
● Rita Tavares de Sousa, Amélia Lopes, Pete Boyd: Initial Teacher Education and the Relationship with Research: Student Teachers’ Perspectives

Skladem 3 kusy.
2020, č. 1
100,00

Irena Smetáčková, Veronika Francová: Souvislosti mezi vnímanou kvalitou vztahů v pedagogických sborech a syndromem vyhoření u vyučujících základních škol
● Kateřina Machovcová, Andrea Beláňová, Yvona Kostelecká, Marta McCabe: Rodičovské vnímání dětských potřeb a rozhodnutí vzdělávat doma
● Jana Majerčíková, Klára Urbaniecová: Prestiž učitelství v mateřské škole optikou subjektivní percepce učitelek
● Jitka Lorenzová: Motivace studentů a absolventů ke studiu oboru sociální pedagogika – mezi osobním rozvojem a službou?
● Karin Huťťová, Júlia Halamová: Efekt tréningu zameraného na emócie pre sebasúcit a sebaobranu pre žiakov s ľahkým mentálnym postihnutím
● Martina Šmejkalová, Martin Chvál: Řešení úloh z morfologie češtiny žáky 4.–9. ročníků základních škol
● Jana Obrovská, František Tůma: Přísliby a výzvy vícemístné etnografie ve výzkumu diverzity v pregraduální učitelské přípravě

Skladem 4 kusy.
2019, č.4
100,00

Fabrizio Macagno, Chrysi Rapanta: The Dimensions of Argumentative Texts and Their Assessment
● Chrysi Rapanta: Bewilderment as a Pragmatic Ingredient of Teacher-Student Dialogic Interactions
● Alina Reznitskaya, Ian A. G. Wilkinson: Measuring Production and Comprehension of Written Arguments in Upper-Elementary Grades
● Dorothee Gronostay: Are Classroom Discussions on Controversial Political Issues in Civic Education Lessons Cognitively Challenging? A Closer Look at Discussions with Assigned Positions
● Na’ama Y. Av-Shalom, Randi M. Zimmerman, Clark A. Chinn, Ravit G. Duncan: Analysis of Different Categories of Epistemic and Metacognitive Discourse in Argumentation
● Stuart Mcnaughton, Tong Zhu, Naomi Rosedale, Jacinta Oldehaver, Rebecca Jesson, Cynthia Greenleaf: Critical Perspective Taking: Promoting and Assessing Online Written Argumentation for Dialogic Focus
● Roman Švaříček: The Role of the Teacher in Supporting Students’ Epistemic Thinking in Dialogic Argumentation. A Case Study
● Joe Oyler: Exploring Teacher Contributions to Student Argumentation Quality
● Markus Hähkiöniemi, Sami Lehesvuori, Pasi Nieminen, Jenna Hiltunen, Kaisa Jokiranta: Three Dimensions of Dialogicity in Dialogic Argumentation

Skladem 3 kusy.
2019, č.3
100,00

Jan Vyhnálek, Dominik Dvořák: Přestupy žáků na druhém stupni základní školy: srovnání dvou případů ● Michal Šimáně: Průběh školního roku na českých obecných menšinových školách v meziválečném Československu pohledem dějin každodennosti ● Eva Machů: Nadaný žák je jako Jágr mezi hokejisty aneb Učitelova koncepce nadání v analýze metafor ● Svatava Janoušková, Vojtěch Žák, Martin Rusek: Koncept přírodovědné gramotnosti v České republice: analýza a porovnání ● Zuzana Sikorová, Marek Václavík, Iva Červenková: Užívání tištěných a digitálních zdrojů v práci učitelů 2. stupně ZŠ: hybridizace a remixování

Skladem 5 kusů.
2019, č. 2
100,00

Chantal Kamm, Anja Gebhardt: Risk Patterns and Bounded Agency in Vocational Orientation ● Svenja Ohlemann, Katja Driesel-Lange: A Latent Profile Analysis of Career Competence in German Vocational Schools ● Petr Hlaďo, Bohumíra Lazarová, Lenka Hloušková: Career Adaptability of Vocational Education and Training Graduates in the Period of Prospective School-to-Work Transition ● Alyssa Laureen Grecu, Tina Hascher, Andreas Hadjar: Teachers’ Images of the Ideal Student as a Marker for School Culture and Its Role in School Alienation During the Transition from Primary to Secondary Education in Luxembourg ● Petr Novotný, Karla Brücknerová, Libor Juhaňák, Katarína Rozvadská: Driven To Be a Non-Traditional Student: Measurement of the Academic Motivation Scale with Adult Learners After Their Transition to University

Skladem 5 kusů.
2019, č. 1
100,00

František Tůma, Petr Knecht: Akademický inbreeding jako rakovina vysokého školství, nebo nezbytnost? Přehled zahraničních výzkumů a implikace pro českou vysokoškolskou politiku ● Karla Brücknerová, Milada Rabušicová: Netradiční vysokoškolští studenti: charakteristiky a potenciál odloženého studia ● Vít Šťastný, Eliška Walterová: Vliv školy na využívání soukromého doučování ● Jana Straková, Jaroslava Simonová, Hana Friedlaenderová: Postoje odborné a laické veřejnosti k inkluzivnímu vzdělávání v kontextu obecných postojů k vnější diferenciaci ● Vlastimil Chytrý, Jaroslav Říčan, Dagmar Živná: Matematická výkonnost a metakognice žáků základních škol běžných, základních škol Montessori a žáků vyučovaných podle Hejného metody ● Kateřina Vlčková, Petr Květon, Stanislav Ježek, Jan Mareš, Kateřina Lojdová: Adaptace škály managementu chování a výuky na české podmínky

Skladem 5 kusů.
2018, č. 4
100,00

Jiří Zounek, Klára Záleská, Libor Juhaňák, Ondřej Bárta, Kristýna Vlčková: Czech Republic and Norway on Their Path to Digital Education ● Anu Kajamaa, Kristiina Kumpulainen, Antti Rajala: A Digital Learning Environment Mediating Students’ Funds of Knowledge and Knowledge Creation ● Agnieszka B. Jarvoll: “I’ll have everything in diamonds!”: Students’ Experiences With Minecraft at School ● Jitka Vaculíková: Measuring Self-regulated Learning and Online Learning Events to Predict Student Academic Performance ● Kristian Daneback, Ylva Bjereld, Hana Macháčková, Anna Ševčíková, Lenka Dědková: Bullied Online but Not Telling Anyone: What Are the Reasons for Not Disclosing Cybervictimization?

Skladem 2 kusy.
2018, č. 3
100,00

Veronika Rodová, Jan Slavík: Živé obrazy jako metoda výuky dějepisu: analytické zobecnění poznatků z praxe ●

Libuše Samková: Uplatnění otevřeného přístupu k matematice v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ – empirická studie v kontextu badatelsky orientovaného kurzu ●

Barbara Lášticová, Lucia Hargašová, Simona Andraščiková,Peter Dráľ, Andrej Findor: Perspektívy a limity vytvárania tolerantných medziskupinových postojov vo vyučovaní občianskej náuky na Slovensku ●

Jakub Hladík, Nikol Ingrová,Nikola Sobková: Sociální a personální kontext interkulturního učení žáků středních škol ●

Lenka Hloušková: Přístupy ve vzdělávání kariérových poradců: od obsahu ke kompetencím?

Skladem 4 kusy.
2018, č. 2
100,00

Theo van Dellen:
Learning for Work From the Past, in the Present, and Into the Future?●
Hanna Toiviainen, Liubov Vetoshkina:
Learning for the Complex Object of Work in a Digital Printing Network●
Yanmin Zhao, James Ko:
Workplace Learning in the Professional Development of Vocational Education
Teachers●
Katarína Millová, Marek Blatný:
Objective and Subjective Work Characteristics and Their Relation to
the Successful Development of Adults in a Society after a Macrosocial
Transition●
Alexandra Oliveira Doroftei, Sofia Marques da Silva, Helena C. Araújo:
Perspectives of Young People Enrolled in Apprenticeship Courses
in Portugal About Learning in Work Contexts●
Petr Hlaďo, Stanislav Ježek:
Measurement of Career-specific Parental Behaviors Perceived
by Czech Adolescents●

Skladem 3 kusy.
2018, č. 1
100,00

Anna Drexlerová:
Kluků je škoda, holky na to nemají: genderové aspekty v hodnocení
nejslabších žáků třídy●
Michaela Spurná, Petr Knecht:
Využívání kurikulárních dokumentů učiteli základních škol:
aplikace Johnsonovy typologie●
Iva Buchberger, Vesna Kovač, Adriana Ažić Bastalić:
Přínos distributivního vedení škol k pracovní spokojenosti učitelů●
Karla Hrbáčková, Jakub Hladík:
Autoregulace žáků v závislosti na vnímaných projevech rizikového chování ●
Martin Chvál, Martina Šmejkalová:
Řešení úloh z české syntaxe žáky 4.–9. ročníků základních škol●

Skladem 4 kusy.
2017, č. 4
100,00

Subin Nijhawan: Bridging the Gap Between Theory and Practice with Design-Based Action
Research●
Patrick Hales Shifts in Teacher Talk in a Participatory Action Research Professional
Learning Community

Sami Lehesvuori, Markus Hähkiöniemi, Kaisa Jokiranta,
Pasi Nieminen, Jenna Hiltunen, Jouni Viiri Enhancing Dialogic Argumentation in Mathematics and Science

Klára Šeďová, Zuzana Šalamounová, Roman Švaříček, Martin Sedláček Teachers’ Emotions in Teacher Development: Do They Matter?


Lieveke Hellemans, Stefan Haesen: Benefits of a Small Research Study for the Teacher Education at a University
of Applied Sciences: A Case Study●

Skladem 2 kusy.
2017, č. 3
100,00

Karel Paulík:
Některé psychologické souvislosti hodnocení smyslu vlastní práce učiteli ●
Andrea Rozkovcová, Petr Urbánek:
Fluktuace učitelů: vybrané zahraniční teorie a výzkumné přístupy●
Monika Černá, Michaela Píšová, Kateřina Vlčková:
Vliv klinické zkušenosti na profesní rozvoj studentů učitelství ●
Jan Kalenda, Ilona Kočvarová:
Proměny bariér ke vzdělávání dospělých v České republice: 2005–2015●
Klára Harvánková:
O úspěšnosti slaďování rodičovství a studia doktorských studentek
s malými dětmi ●
Jana Sedláčková:
Osvojování dovednosti čtení očima matek žáků 1. třídy●

Skladem 3 kusy.
2017, č. 2
100,00

Marteen Penninckx, Amy Quintelier, Jan Vanhoof,
Sven De Maeyer, Peter Van Petegem : Delphi Study on Standardized Systems to Monitor Student Learning
Outcomes in Flanders: Mechanisms for Building Trust and/or Control?

Carlijne Ceulemans: How to Move Beyond the Trust–Control Dilemma? What Insight into
the Work of Educational Standards Might Have to Offer
.●
Laila Niklasson: Trust and Control in Implementing Changes: A Study of How Principals
Handle Changes in Time Allocated for Math in Primary Schools

Karla Brücknerová, Petr Novotný: Trust Within Teaching Staff and Mutual Learning Among Teachers

Annika Schweizer, Sebastian Niedlich, Judith Adamczyk, Inka Bormann: Approaching Trust and Control in Parental Relationships
with Educational Institutions

Arnošt Veselý: Education Officials Between Hierarchies and Networks
 ●

Skladem 4 kusy.
2017, č. 1
100,00

Libor Juhaňák:
Sociální sítě autorů publikujících v pedagogických vědách
v letech 2009–2013: exploratorní analýza●
Miroslav Dopita, Jana Poláchová Vašťatková:
Institucionalizace české andragogiky a mezinárodní vědecký diskurz ●
Nora Kunos:
Školní vyhoření u maďarských středoškoláků a odpovědnost učitele
při prevenci – nový aspekt učitelských kompetencí.●
Lenka Kamanová:
Matky jako aktéři rodinné sexuální kultury ●
Kateřina Vlčková, Jan Mareš, Stanislav Ježek, Zuzana Šalamounová:
Báze moci učitele: česká adaptace dotazníku Teacher Power Use Scale ●

Skladem 3 kusy.
2016, č. 4
100,00

Kjersti Lien Holte: Homework in Primary School: Could It Be Made More Child-Friendly?

Mette Bunting, Geir H. Moshuus: Framing Narratives: Youth and Schooling, Silencing and Dissent

Kateřina Lojdová: Student Nonconformity at School

Jana M. Havigerová, Veronika Smetanová, Iva Křoustková-Moravcová: Talent and Creativity in Preschool Age Children: A Pilot Study

Peter Gavora: Preschool Children in Book-Reading Situations with Parents:
The Perspective of Personal Agency Theory
 ●

Skladem 2 kusy.
2016, č. 3
100,00

Dominik Dvořák, Jan Vyhnálek, Karel Starý:
Tranzice a transfer ve vzdělávací dráze: longitudinální studie rizikového žáka●
Irena Kašparová, Marie Láníková:
Centralizovat, nebo rozvolnit? Analýza diskuse o individuálním vzdělávání
na půdě Poslanecké sněmovny ČR optikou teorie modernity Petera Wagnera●
Andrea Preissová Krejčí, Martina Cichá, Jana Máčalová:
Redukcionistické chápání multikulturní výchovy na českých školách●
Petr Sucháček:
Implementace prvků dialogického vyučování v rámci mikrovyučování
u studentů učitelství přírodovědných předmětů ●
Anna Římánková, Martin Sedláček:
Vybrané strategie podvádění žáků a autoregulace učení ●
Jiří Zounek, Michal Šimáně, Dana Knotová:
Cesta k učitelství v socialistickém Československu pohledem pamětníků●

Skladem 3 kusy.
2016, č. 2
100,00

Mike Bottery:
The Future of Intergenerational Learning: Redefining the Focus?●
Julia Franz, Annette Scheunpflug:
A Systematic Perspective on Intergenerational Learning: Theoretical
and Empirical Findings●
Lenka Kamanová, Kateřina Pevná, Milada Rabušicová:
A Family Business as a Space for Intergenerational Learning Interactions●
Julie Melville:
The Development of an Intergenerational Centre in the UK: How Several
Generations Used the Centre and Interacted with(in) the Building●
Maria Raquel Patrício, António Osório:
Intergenerational Learning with ICT: A Case Study●
Giulia Cortellesi, Margaret Kernan:
Together Old and Young: How Informal Contact between Young Children
and Older People Can Lead to Intergenerational Solidarity●.

Skladem 4 kusy.
2016, č. 1
100,00

Klára Šeďová, Roman Švaříček, Jana Sedláčková, Ingrid Čejková,
Anna Šmardová, Petr Novotný, Jiří Zounek:
Pojetí výuky a profesní identita začínajících vysokoškolských učitelů ●
Stanislav Štěpáník, Martin Chvál:
Konstruktivismus jako cesta ke zlepšování výsledků vzdělávání
v českém jazyce?●
Jan Nehyba, Petr Svojanovský:
Tacitní znalosti v metaforách studentky učitelství ●
Hans Christian Arnseth, Ola Erstad, Libor Juhaňák, Jiří Zounek:
Pedagogika a nové výzvy výzkumu ICT: role digitálních technologií
v každodenním životě a učení mládeže●

Skladem 3 kusy.
2015, č. 4
100,00

Theo van Dellen:
The Dutch Lifelong Learning Scene: Continuing Unresolved Issues
and Two Alternative Perspectives●
Mualla Bilgin-Aksu, Turkan Aksu, Soner Polat:
School Administrator Self-Esteem and Its Relationship to Trust in Teachers●
Jana Straková, Jaroslava Simonová:
Beliefs of Czech Teachers as a Prerequisite for Effective Teaching●
Claus Holm, Anders Martinsen:
Mapping the Relationship etween Higher Education and Sustainable
Development●
Milada Rabušicová, Kateřina Pevná, Zuzana Vařejková:
Surrogate Grandparents as Actors in Intergenerational Learning ●

Skladem 5 kusů.
2015, č. 3
100,00

Luisa Molinari, Consuelo Mameli:
Triadické interakce ve výukové komunikaci●
Vladimír Chrz, Alena Nohavová, Jan Slavík:
Psychologická gramotnost ze dvou poznávacích perspektiv:
Aktuální výzva pro výuku psychologie a její didaktiku●
Petr Koubek, Tomáš Janík:
Výzkumy subjektivních teorií učitelů v kontextu profesního rozvoje:
Přehledová studie●
Jaroslava Simonová:
Postoje rodičů k volbě základní školy●
Jiří Zounek, Dana Knotová, Michal Šimáně:
Výzkum soudobých dějin pedagogiky a školství:
K metodologickým otázkám historicko-pedagogického výzkumu●
Kateřina Lojdová, Josef Lukas:
Scénáře donucovací moci u studentů učitelství na praxi:
Studentka Alice●

Skladem 4 kusy.
2015, č. 2
100,00

Sami Lehesvuori, Jouni Viiri:
Od teorie k praxi: Od plánování dialogického vyučování k jeho reflexi●
Klára Šeďová, Martin Sedláček:
Žákovská participace jako předmět akčního výzkumu ●
Mats Lundgren, Ina von Schantz Lundgren, Anne-Maj Kihlstrand:
Learning Study: Rozvoj školy skrze kolegiální učení učitelů●
Hana Kasíková:
Proměna vysokoškolské výuky:
Zkušenost s využitím kooperativních skupin●
Lenka Hloušková, Kateřina Trnková, Bohumíra Lazarová, Milan Pol:
Diverzita žáků: Téma pro vedení školy●

Skladem 4 kusy.
2015, č. 1
100,00

Corinna Geppert, Mariella Knapp, Michaela Kilian, Tamara Katschnig:
Volba školy pod tlakem reformních snah ●
Jana Majerčíková:
Sporné aspekty úzkych vzťahov rodiny a školy na začiatku vzdelávania●
Vít Šťastný:
Fenomén soukromého doučování pohledem společenskovědních
disciplín a teorií ●
Martin Brestovanský, Anna Sádovská, Peter Kusý, Ivan Podmanický:
Charakteristiky hodnotenia a sebahodnotenia prosociálneho správania
u žiakov piatych a šiestych ročníkov vybraných základných škôl●
Milada Rabušicová, Lenka Kamanová, Kateřina Pevná:
Učit se a stárnout aktivně: senioři v mobilních počítačových učebnách ●

Skladem 2 kusy.
2014, č. 4
99,00

Klára Šeďová, Roman Švaříček, Martin Sedláček, Zuzana Šalamounová:
On the Way to Dialogic Teaching: Action Research as a Means
to Change Classroom Discourse.●
Petr Novotný, Karla Brücknerová:
Intergenerational Learning Among Teachers: An Interaction Perspective●
Maarten Penninckx, Jan Vanhoof, Peter Van Petegem:
Evaluating the Effectiveness of a Professional Development
Programme on Pupil Well-being in Primary Schools●
Francesca Gobbo:
“Send in the Clowns!”, or the Imagination at Work:
the Narratives of Three Pediatric Ward Clowns ●
Kateřina Zábrodská, Jiří Mudrák, Petr Květoň, Marek Blatný,
Kateřina Machovcová, Iva Šolcová:
Work Environment and Well-being of Academic Faculty
in Czech Universities: A Pilot Study ●

Skladem 4 kusy.
2014, č. 3
100,00
Hlídat dostupnost
Zboží není skladem.
2014, č. 2
99,00

Lenka Hloušková:
Mám základní vzdělání. Příčiny a důsledky předčasných odchodů
ze studia a ze vzdělávání ●
Kateřina Lojdová:
Veřejná pedagogika subkultur.●
Barbora Stanová:
Rozdiely v percepcii vlastnej rodiny deťmi s problémovým správaním
a deťmi bez problémov v správaní ●
Michaela Stejskalová:
Zahraničná inšpirácia pre vzdelávanie rómskych detí
– teoretická perspektíva ●
Soňa Vávrová, Peter Gavora:
Analýza komunikace ohniskové skupiny ve výchovném ústavu●

Skladem 4 kusy.
2014, č. 1
99,00

Zuzana Šalamounová:
(Re)konstruování školního vědeckého slovníku.●
Jaroslav Vala, Miroslav Chráska:
Recepce poezie u žáků středního odborného učiliště a gymnázia .●
Yvona Kostelecká:
Doma, nebo ve škole?●
Ann Pihlgren:
Rodičovské schůzky vedené žáky●
Milada Rabušicová, Lenka Kamanová, Kateřina Pevná:
Mezigenerační učení v prostředí komunit: koncept a mapování
výzkumného terénu●

Skladem 4 kusy.
2013, č. 4
100,00

Adam Lefstein, Mirit Israeli, Itay Pollak, Maya Bozo-Schwartz:
Investigating Dilemmas in Teaching: Towards a New Form
of Pedagogical Scholarship ●
Dana Kasperová:
Reflections on the Focus of Education in the Theresienstadt
Ghetto Based on Reports by Theresienstadt’s Educators ●
Michael Schratz, Johanna F. Schwarz, Tanja Westfall-Greiter:
Looking at Two Sides of the Same Coin: Phenomenologically
Oriented Vignette Research and Its Implications for Teaching
and Learning●
Martin Sedláček, Milan Pol, Lenka Hloušková,
Bohumíra Lazarová, Petr Novotný:
Internal Setting and Organisational Learning in Schools●
Kateřina Vlčková, Janek Berger, Manuel Völkle:
Classification Theories of Foreign Language Learning Strategies:
An Exploratory Analysis●

Skladem 3 kusy.
2013, č. 2-3
195,00

Martin Strouhal:
K filozofickým předpokladům hledání výchovy k autenticitě.
Úvaha o antinomiích a abstrakcích v pedagogickém myšlení ●
Radim Brázda:
Periodická soustava základních morálních prvků●
Roman Švaříček:
Konec pedagogiky: kritický esej ●
Lars Fonseca:
„Všichni vědí, že opisovat se nemá, ale stejně to každý dělá.“
Pedagogický pohled na paradoxy „férového“ opisování●
Jana Vrbová:
„Co mi ve škole vadí víc, podvádění, či klamání?“ Postoje žáků
k nečestnému chování ve škole v kontextu školního podvádění ●
Monika Punová:
Podpora resilience ve vzdělávání ●
Eva Machů:
Radosti a trápení nadaných dětí ●
Steinunn Helga Lárusdóttir:
Role výchovy a vzdělávání v procesu utváření
morálního přístupu k vedení●

Skladem 5 kusů.
2013, č. 1
100,00

Jiří Mareš:
Nevhodné chování učitelů k žákům a studentům●
Zuzana Šalamounová:
Žákovská gestika ve vyučování jako proces zviditelňování myšlení●
Christine Bieri Buschor, Simone Berweger, Christa Kappler, Andrea Keck:
Genderově netradiční kariérová volba na přechodu mezi gymnáziem
a vysokou školou●
David Doubek, Markéta Levínská:
Schemata a výzkum přístupu k výchově ve vyloučených lokalitách●

Skladem 7 kusů.
2012, č. 2
199,00

Dominik Dvořák:
Nový institucionalismus v pedagogice●
Martin Sedláček, Milan Pol, Lenka Hloušková, Bohumíra Lazarová,
Petr Novotný:
Organizační učení v realitě života školy: impulzy, témata, strategie řízení●
Sigurlina Davidsdottir, Penelope Lisi:
Spolupráce učitelů a jak ji podněcovat (poznatky z longitudinální
a průřezové studie interní evaluace na Islandu)●
Jarmila Bradová:
Keď zasadací poriadok funguje alebo Učiteľsko-žiacke preferencie
pri obsadzovaní priestoru školskej triedy●
Miroslav Klusák:
K roli her v morálním vývoji dítěte podle teorie Jeana Piageta●

Skladem 10 kusů.
2012, č. 1
200,00

Theo van Dellen:
Celoživotní učení a chuť se učit.●
Jan Nehyba:
Tři inspirace od Petera Jarvise ●
Miroslava Dvořáková:
Teorie transformativního učení (se) dospělých.●
Miomir Despotović:
Vzdělávání dospělých mezi profesionalizací a profesionalismem●
Aleksandra Pejatović:
Jaké kompetence mají mít vzdělavatelé dospělých?●
Marcella Milana, Oleksandra Skrypnyk:
Konceptualizace profesionality u vzdělavatelů dospělých ●
Linda Evans:
Úvahy o profesionalitě vzdělavatelů dospělých●
Martin Kopecký:
(Ne)účast dospělých ve vzdělávání jako výsledek individuálních strategií
sociálně zakotvených jednotlivců ●

Skladem 5 kusů.
2011, č. 2
199,00

Irena Smetáčková:
Škola jako téma rozhovorů mezi dětmi a rodiči ●
Ida Viktorová:
Mimořádné události v komunikaci rodiny a školy.●
Karla Brücknerová:
Paleta hodnoticích situací a hodnoticích přístupů ve výtvarné výchově ●
Milan Kubiatko:
Bez prírodopisu to nejde alebo Ako ho vnímajú žiaci základných škôl●
Daniela Sršníková:
Spätná väzba ako faktor ovplyvňujúci lingvistickú
a komunikatívnu úroveň produktívnej zručnosti písania ●
Grzegorz Mazurkiewicz, Bartłomiej Walczak:
Evaluace jako diskurz. Komunikace a/versus kontrola
v novém modelu školní inspekce v Polsku ●
Kateřina Lojdová:
Hodnoty v prostředí punkové subkultury●

Skladem 8 kusů.
2011, č. 1
199,00

Roman Švaříček:Funkce učitelských otázek ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy●
Zuzana Makovská:
Žákovské strategie při hledání odpovědí na otázky učitele●
Christoph Wulf a kol.:
Komunikační praktiky v rámci kultury školy: uplatňování kultury uznání a respektu●
Klára Šeďová:
Mocenské konstelace ve výukové komunikaci●
Peter Gavora:
Smelosť verzus ostýchavosť v komunikácii gymnazistov●
Bernd Hackl, Sandra Hummel:
Velikonoční prázdniny: co se lze ve škole naučit z řeči těla.●
Zuzana Petrová:
Interiorizačné a participačné aspekty pedagogickej komunikácie
v prístupoch inšpirovaných Vygotského teóriou.●
Tomáš Svatoš:
Pedagogická interakce a komunikace pohledem kategoriálního systému●

Skladem 3 kusy.
2010, č. 2
199,00

Tony Townsend:
Lokálnost a globálnost – nové požadavky na efektivitu a zdokonalování práce školy●
Jana Straková:
Postoje české společnosti ke vzdělávání a jejich vývoj v čase●
Bohumíra Lazarová, Vladimír Jůva:
Učitelé a faktor času: o proměnách pracovního sebepojetí ●
Klára Šeďová, Roman Švaříček:
Zamlčené hodnocení: zpětná vazba ve výukové komunikaci
na druhém stupni základní školy●
Petr Hlaďo:
Dynamika rozhodování žáků základních škol o další vzdělávací dráze●
Allan Walker, Paula Kwan:
Ideální a reálná odpovědnost z pohledu zástupců ředitelů škol ●

Skladem 3 kusy.
2010, č. 1
199,00

Jiří Mareš:
Člověk a subjektivní čas●
Isabella Pavelková, Veronika Purková, Veronika Menšíková:
Časová perspektiva jako významný regulativ v lidském životě
a žákovské motivaci●
Markéta Filagová:
(Na)časovanie sa v materskej škole●
Petr Najvar, Světlana Hanušová:
Fenomén času v učení se cizím jazykům.●
Milan Pol, Lenka Hloušková, Petr Novotný, Martin Sedláček:
Profesní dráha ředitelů základních škol: od fáze profesní jistoty
k novým výzvám●
Irena Smetáčková:
Běžný den v životě žen a mužů – představy dívek a chlapců
o vlastní budoucnosti ●
Milada Rabušicová, Lenka Kamanová, Kateřina Pevná:
Čas a věk hraje roli: tři generace se učí v kurzech ●
Roman Švaříček:
Čas, vzpomínky a řečnické figury v rozhovoru●

Skladem 5 kusů.
2009, č. 1
195,00

Ondrej Kaščák:
„...daj mi rúčku, ty sa usmej, budeme sa spolu hrať“
– telesné performácie ako interakčný faktor v sociálnych vzťahoch detí●
Klára Šeďová:
Tiché partnerství: vztahy mezi rodiči a učitelkami na prvním stupni základní školy ●
Dejan Stanković:
Kolegiální vztahy a zapojení učitelů do rozvoje školy●
Hana Kasíková, Michal Dubec:
Spolupráce učitelů: od větší k menší neznámé●
Roman Švaříček:
Pomluvy jako mikropolitická strategie učitelů základní školy ●
Milan Pol, Lenka Hloušková, Petr Novotný, Martin Sedláček:
Úvodní fáze profesní dráhy ředitelů základních škol ●
Josef Lukas:
Vztahy mezi učiteli a řediteli na základních školách
– přehled relevantních výzkumů ●

Skladem 5 kusů.
SPFFBU Řada pedagogická. U 13 (2008)
195,00

Vladimír Hulík, Luděk Šídlo, Klára Tesárková:
Míra účasti dětí na předškolním vzdělávání a faktory ovlivňující její regionální diferenciaci●
Silvie Kučerová:
Územní rozmístění základních škol v Česku, hlavní rysy jeho proměn ve 2. polovině 20. století
a jejich potenciální důsledky●
Kateřina Trnková:
Obce s malotřídkou ●
Janne Pietarinen, Matti Meriläinen :
Aktivní a pasivní fáze kariéry učitele v kontextu malotřídní školy ●
Martin Sedláček:
Řízení školy na vesnici ●

Skladem 14 kusů.
SPFFBU Řada pedagogická. U 12 (2007)
199,00

Kateřina Trnková: Vzdělávací politika vůči malotřídkám z pohledu zástupců kraje, obcí a škol:
situace v Jihomoravském kraji ●
Julius Sekera: Klima mezi pedagogickým personálem ve výchovných ústavech ●
Zuzana Šimberová: Organizační klima a organizační kultura jako součást učebního prostředí
podniku●
Andreja Trtnik Herlec, Ingrid Klemenčič: Role sociálního pedagoga ve škole a společenské
realitě Slovinka●
Dana Knotová: Mimoškolní péče o děti v Evropě ●
Klára Šeďová: Chtějí se rodiče učit? Rodinné a rodičovské vzdělávání očima potenciálních
účastníků●
Beáta Balogová: Osamelosť onkologicky chorých seniorov●

Skladem 2 kusy.
SPFFBU Řada pedagogická. U 11 (2006)
199,00

Milada Rabušicová: Místo vzdělávání dospělých v konceptu celoživotního učení ●
Petr Novotný: Lidské zdroje, celoživotní učení a vzdělávání v pracovním a profesním
kontextu●
Lenka Hloušková, Milan Pol: Občanské vzdělávání dospělých v České republice (kontext,
účast, nabídka a účastníci) ●
Klára Šeďová: Rodinné vzdělávání jako součást celoživotního učení ●
Dana Knotová: Neformální zájmové vzdělávání dospělých ve volném čase ●
Ladislav Rabušic: Vzdělávání dospělých v předseniorském a seniorském věku●
Jiří Zounek: ICT, digitální propast a vzdělávání dospělých: socioekonomické
a vzdělávací aspekty digitální propasti v České republice ●
Vlastimil Čiháček: Bariéry účasti dospělých v kurzech celoživotního vzdělávání: „peníze
jsou až na prvním místě“ ●

Skladem 3 kusy.
SPFFBU Řada pedagogická. U 10 (2005)
199,00

Karel Rýdl: Smysl inovačních cílů v současných výchovných a vzdělávacích trendech ●
Anita Trnavčevič: Internacionalizace, evropeizace, standardizace a kultura auditu
ve vzdělávání: podpora inovativnosti?●
Mel Ainscow: Rozvoj inkluzivních vzdělávacích systémů – jaké existují páky změny? ●
Milan Pol, Petr Novotný: Ředitelé a řízení kvality ve škole (... z případových studií) ●
Lenka Hloušková: Inovační potenciál jako předpoklad rozvoje kultury škol (Příklad
otevřenosti škol vůči okolí) ●
Klaas van Veen: Zkoumáním emocí učitelů v kontextu reforem k porozumění co je v sázce?●
Jiří Zounek, Martin Sebera: Budoucí učitelé a inovace v oblasti informačních
a komunikačních technologií ●
Bohumíra Lazarová: Osobnost učitele a rezistence vůči změně●

Skladem 4 kusy.

Výběru neodpovídá žádná položka.