Theatralia (1/2021)
Claudine van Hensbergen: The ‘Scaene of Elysium’: Painters, Plaintiffs and Paradise in John Dryden’s Tyrannick Love (1669) ●
Massimiliano Morini: Restoration Theatre, Indirect Translation and the Canon: Settle’s Guarini ●
Teresa Grant: ‘With Old Plays You Have So Long Been Cloyed’: James Shirley’s Influence on Aphra Behn ●
Lisanna Calvi: ‘This may appear unmanly Tenderness’. George Granville’s The Jew of Venice (1701) ●
Stacey Jocoy: Captain Macheath’s Execution Lament in The Beggar’s Opera ●
Filip Krajník: Restored and De-Restored: Killing Off Garrick in John Philip Kemble’s King Lear ●
Jorge Braga Riera: Translation and Performance Cultures: Spanish Drama in Restoration England ●
Alba Graziano: Address Pronouns Revisited: A Case of Theatre and Translation Pragmatics ●
Anna Cetera-Włodarczyk and Przemysław Pożar: Polish Translations of Restoration Comedy in Early Communist Period: The Cross Section of Ideology and Academy ●
Eva Šlaisová: Od smutného Pierota k pyšnému vezírovi aneb Honzlovy České písně kramářské ●
Radka Kunderová: Od sociálně-demokratické spirituality k socialistickému realismu. Koncept lidovosti v myšlení Jindřicha Honzla o divadle ●
Tomáš Bojda: Rozhlasový režisér Josef Henke ●
Anna Zelenková: Frank Wollman – dramatický text ako intencionálna danosť ●
“Performance Can Reveal Paths Forward”: Interview with Amanda Eubanks Winkler ●
- Vydavatel: Masarykova univerzita
- Obor (časopisy): Divadlo a divadelní teorie, Historie
- Jazyk: čeština, angličtina, slovenština
- Rok vydání: 2021
- Pracoviště: Filozofická fakulta