Z posluchárny za katedru
Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství
Lojdová Kateřina, Šalamounová Zuzana, Ježek Stanislav, Kohoutek Tomáš, Vlčková Kateřina, Bradová Jarmila, Lukas Josef, Mareš Jan
Monografie prezentuje výsledky výzkumu ustavování a uspořádání mocenských vztahů ve výuce studentů učitelství, kteří se při své dlouhodobé praxi ocitají ve školních třídách coby nastávající učitelé. Autoři vycházejí z tradiční teorie relační moci Frenche a Ravena (1959) a na základě videonahrávek vyučovacích hodin, rozhovorů se studenty učitelství, jejich reflektivních deníků z praxí a dotazníkového šetření výuky studentů učitelství prostřednictvím výpovědí žáků popisují, jak studenti učitelství v interakci s žáky pracují s legitimní, donucovací, odměňovací, expertní a referenční mocí. Kniha představuje typické situace, s nimiž jsou studenti učitelství při své praxi konfrontováni, a může tak sloužit budoucím učitelům stejně jako těm, kdo je na tuto dráhu připravují.
- Vazba: E-kniha
- Vydavatel: Masarykova univerzita
- Obor: Pedagogika
- Jazyk: čeština, angličtina
- Rok vydání: 2015
- Kolekce (knihy): Munispace
- Pracoviště: Pedagogická fakulta
- Počet stran: 0
- ISBN: 978-80-210-8097-3